عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد
سرخط خبرها

مدیرکل اتباع: ایران سهم اندکی از اعتبارات بین‌المللی برای حمایت از پناهجویان دارد

  • کد خبر: ۲۰۶۶۳۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
مدیرکل اتباع: ایران سهم اندکی از اعتبارات بین‌المللی برای حمایت از پناهجویان دارد
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود این که رتبه برتر در پذیرش و خدمت بشردوستانه به پناهجویان و مهاجران خارجی را دارد لیکن سهم اندکی از اعتبارات بین المللی در این خصوص را دریافت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین شرافتی راد روز سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه "کاظمیه" در مشهد افزود: روند پذیرش و تحصیل دانش آموزان اتباع و مهاجران خارجی در خراسان رضوی هم راستای دانش آموزان ایرانی این استان انجام می شود.

وی ادامه داد: دبستان کاظمیه واقع در روستای "کاظم آباد پنجشنبه" مشهد در راستای حمایت از بهبود یافتگان، اتباع و مهاجران خارجی و در قالب طرح مشترک جمعیت حمایت از بهبود یافتگان و سازمان امور پناهندگی نروژی "NRC" و با نظارت ادارات کل اتباع و امور مهاجرین خارجی، آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی احداث شده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ساخت و تجهیز این مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال انجام شده که امروز به بهره برداری رسید.

شرافتی افزود: لازمه جلوگیری از بزهکاری‌های اجتماعی، جرم و جنایت، توجه به آموزش، زیرساخت‌های آموزشی و ساخت مدرسه است.

۷۶ هزار دانش آموز افغانستانی در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند

مدرسه ۱۲ کلاسه «کاظمیه» در روستای کاظم آباد پنجشنبه در بخش مرکزی مشهد امروز سه شنبه با حضور «سیگوالد تامین هاوگه» سفیر پادشاهی نروژ و «مادس کریستین هیگارد پولسن» معاون سفیر کشور پادشاهی دانمارک در تهران و همچنین"فیلیپ لوزینسکی" رییس کشوری سازمان امور پناهندگی نروژی به بهره برداری رسید. این مدرسه با کمک خیران و نهادهای بین المللی کمک رسان مرتبط با کشورهای نروژ و دانمارک ساخته شده است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

مطابق این گزارش ۷۶ هزار دانش آموز افغانستانی در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شده اند.

سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور پنج و پنج دهم متر مربع، در خراسان رضوی چهار و پنج دهم مترمربع و در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف این کلانشهر یک و ۲ دهم مترمربع است.

طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در مشهد انجام شده است و از آبان ماه هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->